• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Thorn/Leasy hantering vid utebliven betalning

Mr_abisko

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
8 December 2011
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Detta Thorn som så flitigt lånar ut pengar till höger och vänster. Jag har förfallodag på mina fakturor den 27:e, ja det är två st eftersom man var tvungen att köpa en elektronikpryl för att låna pengar... Jag gör betalningarna den sista då jag betalar mina andra räkningar. Den 1:a mars har jag fyra meddelanden på telefonen om att Thorn/Leasy försöker få kontakt med mig. Jag ringer upp och pratar med en herre och jag frågar helt enkelt vart det brinner. Jag har gjort min inbetalning den sista säger jag till honom och att pengarna är påväg.

Så i tisdags och onsdags fick jag nya meddelanden på telefonen om att de ringer och söker mig men de ringer aldrig, det skickas bara ett jävla sms om att de ringer och söker mig så får jag ringa upp de. Idag fick jag ett brev där de påstår att trots flertalet påminnelser så harr jag inte reglerat mina två räkningar. Det brevet är daterat 4:e mars i MÅNDAGS...

Så ringer jag upp de och killen pratar om att påminnelse går ut den 10:e men vad fan har de inte gjort sen den 1:a mars med deras sms-bombningar om att de söker mig och 3 dagar senare skickar ett jävla brev där man hotar med rättsliga kostnader och uppgörelse av betalning.

Får de hålla på så här? Det är ju rena hetsjakten på att få tag på 227 kr som redan är inbetalade...

Någon som har varit med om liknande med dessa sopor?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
jo tack du jag hadde lån hos dessa för ca 2 år sedan.jäklar vad dom kan ringa.jag hadde också den 27 och jag får lön den 25.så ja ibland blir man sen med betalningen.tror du dom fattade det nej.dom kunde ringa från 9-23 på kvällarna.jag tycker dessa är bluffbolag och skulle behöva synas i sömmarna med deras verksamhet.

men då behövde man inte köpa en produkt för att få lånet utan man fick en kredit på 40000 blev jag erbjuden.och uttnyttja för köp om jag ville,behövde då en tvättmaskin och herregud jag har aldrig varit med om så mycket strul slarv,ursäkter som personen som hadde hand om min beställningh hadde hafft det jobbigt en period och det har inte gått så bra för henne kan hon återkomma imorgon,så kan hon kolla vad som hänt med din maskin,visste inte vad dom höll på med.tillslut ringde jag skällde ner dom sa att dom var sopor,och avbokade skiten.men däremot helt sjukt att man MÅSTE köpa elektronik för att få ett lån.det undrar jag om man får göra.

du skall spara allt på det du betalat.som bevis.är det så att de tjaffsar så skicka kopia på betalningen.annars skaffa truecaller till telefonen.ett program till telefonen då står allt vem som ringer och vilken adress.du kan spärra både samtal och sms.denna skaffade jag och har stor nytta av.ett tips bara.
 

Mr_abisko

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
8 December 2011
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag har skrivit ut betalningarna och lagt i svarskuvertet som skickades med det rättsliga avgiftsbrevet eftersom de inte fått in betalningen på 4 dagar... Det är ju skandalöst.

Nu har jag en kredit på 10000 kr och min xbox kinect vara för 9000 kr, kanske dyraste elektroniken jag någonsin (blivit påtvingad) att köpa för att få låna 10000 kr.

Jag funderar allvarligt på att gå till botten med detta. Dels om man får hetsjaga sina pengar efter 3-4 dagar och hota med rättsliga åtgärder innan påminnelse ens gått ut... och om man verkligen har köpkrav på en vara för att få låna pengar...
 

Mr_abisko

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
8 December 2011
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
I skrivandets stund så plingar det till i Telefonen och ett nytt sms som det står exakt så här i.

Thorn/Leasy söker dig i ett viktigt ärende. Vänligen ring oss omgående. Du når oss på 060-785 32 45. mån-tors 08:00-20:00 Fredagar 11:00-18:00 Helger 09:00-16:00.

Vad fan håller de på med! Har ju pratat med de för knappt två timmar sen.

Nu ska jag ringa igen till dessa idioter.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
okej då skall du hota dom med att du kommer kontakta datainspektionen och finansinspektionen.och anmäla dom för trakasserier.jag tror det är ovanstående/eller nån av dom man anmäler dom till.ge dom bara allt du kan.men anmäl dom.detta är ju absurt.
gud vad jag blir arg.säg att du spelar in samtalen hädanefter.gör det om du kan.hur man nu gör det.men säg det.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
förresten vad kostar det ringa dom samtalen.försöker dom få in pengarna genom att du får betala telefonsamtalen.lite ironisk kanske men man vet ju aldrig.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ellos privatlån och ikanokort beter sig på samma sätt. Ringer som galningar om man är sen med betalning.
 

Piraten

V.I.P
Poäng: 62
Blev medlem
14 September 2011
Meddelanden
396
Mottagna reaktioner
8
Poäng
62
Terrorister

Thorn kan ringa som galning dessutom på skyddat nummer och nummer som inte står på dem utan typ markerting bolag.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Uttag på Thornkonto/lån?!

Nån som vet om man kan få göra ett kontantuttag på sitt Thornlån när man har betalt in några ggr?!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
kontantuttag? Var har du hört det? jag har bara hört att man kan höja sin kreditgräns om man skött sina inbetalningar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp